X
تبلیغات
رایتل

پسر غمگیناین ماجرا کاملا واقعیه!(با اندکی دخل و تصرف جزئی).

سن و سال زیادی نداره. جوون خیلی خوش تیپیه. قیافه ش هم بدک نیست.انقد خوش تیپه که خیلی از دخترا رو جذب میکرد وخلاصه انواع و اقسام خلافهای جور واجور ازش سر میزد. خیلی کارا کرده بود خیلی.هرچقدرم من تو گوشش میخوندم که دست بردار و این کارا و نکن فایده نداشت.از فحش  و هرز بودن دهن گرفته تل خوردن مشروب و هزارجور کثافت کاری دیگه.

یک روز قبل ماه رمضون امسال(1394) بهم گفت که میخوام ببینمت و باهم یه جایی قرار گذاشتیم و رفتم دیدمش و گفت بریم یه امامزاده. خیلی گرفته و پگر و به هم ریخته بود. هرچی بهش اصرار کردم نگفت. گفت بذار وقتی رفتیم امامزاده اونجا برات تعریف میکنم. رفتیم امامزاده و زیارت کردیم و در این حین دیدم با دستاش ضریح رو گرفته و سرشو گذاشته روی ضریح و اشکاش داره میاد. منم که همیشه اونو شاد و شیطون میدیدم این صحنه برام خیلی دردناک بود و رفتم کنارشو گفتم بیا بریم خودتو ناراحت نکن. دیدم گفت تو یه چند لحظه ولم کن خودم میام. خلاصه زیارتشو کرد و بعد با هم یه جای خلوت نشستیم و ازش پرسیدم چت شده؟

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

اباالفضل اعباسیکی از دوستام میگفت که حضرت زینب و حضرت عباس(ع)، معصوم هستن. البته هر حرفی که زده میشه باید با دلیل باشه وگرنه پذیرفتنی نیست. اجازه بدید بنده اول عصمت حضرت زهرا رو ثابت کنم بعد برم سراغ موارد دیگه.معصوم بودن حضرت زهرا(س) با توجه به قرآن قابل اثباته چون قرآن کریم در آیه 33 سوره احزاب درباره اهل بیت(ع) میگه: « إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً» یعنی: «فقط خداوند منحصرا اراده کرده تا هرگونه آلودگی رو از شما اهل بیت برطرف کنه و شما رو کاملا پاک کنه!» بنا به تصریح مفسران، «أَهْلَ الْبَیْتِ »در این آیه یعنی پیامبر و حضرت علی و حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) هستند. کلمه ی «الرِّجْسَ » هم به معنای هرگونه آلودگی و پلیدی هست. یعنی این پنج نفر از هرگونه آلودگی ظاهری و باطنی به دور هستن. یعنی حتی گناه هم از اونها سر نمیزنه و لذا معصوم هستن. خب حضرت زهرا هم جزء این پنج نفره پس ایشون هم معصوم هست.

اما درباره حضرت زینب و حضرت ابوالفضل:

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی


ازدواج پسر شیعه با دختر سنیاتحاد بین شیعه و سنی چیز خوبیه اما ما هیچوقت از مواضع و اعتقاداتمون کوتاه نمی آیم. بعضی ها این سوال واسشون پیش اومده که آیه میشه با یه سنی ازدواج کرد؟ آیا ازدواج یه پسر شیعه با دختر سنی و یا برعکس ایراد نداره؟

مراجع گرانقدر شیعه هم پاسخ دادن و برخی ها مستقیماً و با صراحت ازدواج دختر شیعه با پسر سنی رو حرام میدونن و برخی دیگه هم اونو مکروه میدونن. اما ازدواج پسر شیعه با دختر سنی رو بلامانع میدونن. اما واقعا چرا اینجوریه؟

قرآن کریم راه رو مشخص کرده و میگه: «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساء» نساء-34 یعنی: «مردان سرپرست زنان هستند».

قرآن با این حرفش به ما نشون میده که نقش مدیریتی در خانواده بر عهده ی مرد هست و مرده که فرمانده ی خانواده س. خب اگه این مرد خودش سنی باشه و زنش شیعه، یقیناً دوس داره بچه ها رو طبق آیین خودش تربیت کنه. حتی دوس داره زنشم سنی بشه. آیا به نظرتون این کار عاقلانه س که ما به دختر شیعه اجازه بدیم که با پسر سنی ازدواج کنه؟

 



نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

گربه خانگیامروزه نگهداری سگ و گربه توی بعضی از خونه ها به یه چیز عادی تبدیل شده! شاید بارها ما اینجور افراد رو دیده باشیم و از کارشون خوشمون نیومده باشه اونم بخاطر اینکه سگ نجسه و از طرفی هم گربه با اینکه نجس نیست ولی اگه حتی یه تار موی اون توی لباس نمازگزار باشه،  نمازش باطله؛ البته همه ی مراجع بر این قضیه اتفاق نظر ندارن و بعضی ها هم میگن که اگر موی حیوان حرام گوشت(مثل گربه) توی لباس نمازگزار باشه نمازش ایراد نداره.

توی قضیه ی سگ و نجس بودنش و اجتناب از اون شکی نیست. اما جالبه بدونید که بعضی از روایت های ما به نگهداری گربه در منزل سفارش میکنن. بعنوان مثال در کتاب  تهذیب ‏الأحکام شیخ طوسی، ج 1، ص 226، حدیث 35 اومده که: «معاویة بن عمار از امام صادق(ع) نقل میکند که آن حضرت در مورد گربه فرمود: "آن از اهل خانه تان محسوب می شود و از نیم خورده اش می شود وضو گرفت".»

حتی با توجه به روایاتی که در این زمینه وجود داره، خرید و فروش گربه و کسب درآمد از این راه بلامانعه. توی قرآن جایی که اشاره به نگهداری حیوانات توسط انسان و زندگی اون با انسان شده باشه نداریم بجز سگ اصحاب کهف که اون هم ظاهرا سگ گله بوده که به همراه اونها وارد غار میشه. «وَ کَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَیْهِ بِالْوَصید» کهف-18  یعنی: «و سگ آنها دستهایش را در دهانه غار دراز کرده بود».

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

اختلاف فتواهایکی از مراجع به اسم آیت الله محمد صادقی تهرانی که در همین سالهای اخیر از دنیا رفته، احکامی داره بس عجیب. مثلا ایشون نظرش اینه که مراجع دیگه هیچگونه دلیل قانع کننده ای برای نجاست کافر و شراب ندارن و لذا شراب و کافر پاک هستند. ولی با اینکه شراب پاکه ولی خوردن اون حرامه! چون نهی از شراب بخاطر نجاست معنوی اونه نه نجاست ظاهری و عینی! یا مثلا ایشون معتقده که نماز و روزه مسافر شکسته نیست.

خلاصه یه سری از احکام و فتواهای ایشون ، احکامی هستند شاذ و نادر که با احکام و فتواهای متعارف سایر مراجع تفاوت داره.  بنده بحثم روی تایید یا رد این عالم بزرگوار نیست. به هرحال ایشون سالها مطالعه و تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که به این شکل فتوا بده.اصلا شاید ایشون درست بگه.

چون قرآن کریم میگه: «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّین‏» توبه-122 یعنی: «نباید همه مومنین(برای جهاد) کوچ کنند پس چرا از هر فرقه ای ازآنها دسته ای کوچ نمیکنند(تا دسته ای بمانند) و در دین  آگاهی(جستجو) پیدا کنند».

از این آیه بر میاد که یه مجتهد طبق تفقه و جستجو و تحقیق خودش به یک فتوا رسیده و نمیشه بر اون ایراد وارد کرد. الان در حال حاضر در خیلی از موارد و فتواها بین مراجع بزرگوار تقلید، اختلاف نظر وجود داره.

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

گروگان گیریاسلام با کشتن اسیر مخالفه اما جالبه که در برخی موارد حتی اجازه میده که نیروهای خودی، مسلمونهایی رو که در دست دشمن به گروگان گرفته شدن رو بکشن. یعنی مسلمون میتونه مسلمون رو بکشه!

البته اینو بگم که در اسلام حتی کشتن و آزار دادن اسیران دشمن جائز نیست چه برسه که اونها رو بکشیم اما بازم جالبه که بدونیم اسلام گاهی اوقات هم اجازه میده که اسیران دشمن رو که در دست مسلمونها هستن رو هم بکشیم.

پس گاهی اوقات کشتن گروگانهای مسلمان(که توسط دشمن گروگان گرفته شدن) و گاهی اوقات کشتن گروگانهای دشمن(که توسط مسلمونها گروگان گرفته شدن) جایزه!

قرآن درباره گروگان و اسیر میگیه: «فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ اقْعُدُوا لَهُمْ کُلَّ مَرْصَدٍ فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ فَخَلُّوا سَبیلَهُم‏» توبه-5

یعنی: « با مشرکین بجنگید هرجا که اونها رو پیداکردید، و اسیرشون کنید و محاصرشون کنید و در هر کمینگاهی به انتظارشون بشینیدو اگر توبه کردن و نماز رو به پا داشتن و زکات دادن، اونها رو آزاد کنید.» توی این آیه سخن از اسیر گرفتن مشرک شده اما باید یادآور بشم که هرکی برعلیه اسلام وارد جنگ بشه در زمره مشرکینه و شامل این آیه میشه. پس اسلام در وهله ی اول میگه که اسیر اگه رو با شرایطی آزاد کنید تا بره یا مثلا توبه کنه یا اینکه فدیه بده و ... اما کجاها میشه گروگان و اسیر دشمن رو کشت؟ و یا کجاها میشه نیروهای خودی رو که در دست دشمن اسیر هستن رو کشت؟

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

نظامیان زنشاید بارها از تصاحب، ازدواج و برقراری رابطه ی جنسی با زنان اسیر شده توسط داعش و برخی گروه های تروریست و به ظاهر مسلمان دیگه، شنیده باشید. اما آیا چنین کاری توی اسلام مبنایی داره؟؟؟

جالب اینه که قرآن بر این مطلب تکیه داره که زنان غیرمسلمانی رو که به اسارت در میان رو میشه تصاحب کرد. اجازه بدید اول آیه ش رو بیارم : «وَ الْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ  کِتَابَ اللَّهِ عَلَیْکُم‏» نساء-24

یعنی: «و زنان شوهردار(هم برشما حرام شده است) مگر آنچه را که مالک آن شده اید. این فریضه الهی است برشما». این آیه میگه اگه توی جنگی، زنان دشمن به اسارت شما در اومدن، و حتی اگه شوهر دار هم باشن، این زنان رو میتونید به عقد خودتون در بیارید. یعنی همینکه اونها به اسارات مسلمونها در اومدن، با اینکه شوهر هم دارن، اما این اسارتشون باعث طلاق اونها از شوهرانشون محسوب میشه و بعد از اینکه عده نگه داشتن میتونید با اونها ازدواج کنید. در واقع زن غیر مسلمانی که در جنگ با مسلمونها اسیر میشه رابطه ش با شوهرش به مجرد اسارت قطع میشه و در زمره ی زنان بدون شوهر قرار میگیره و مسلمونها حق دارن یا با اونها ازدواج کنن یا اونها رو بعنوان کنیز در اختیار داشته باشن.

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

حیواناتاز بعضی از مردم عوام شنیدم که «اگه از یه مورچه پرسیده بشه که خدای تو کیه و چه شکلیه اون در جواب خواهد گفت که خدای من یک مورچه ی خیلی بزرگ و قدرتمنده!» این حرف نشوندهنده ی اینه که حیوانات از چنان درک پایینی برخوردان که حتی نمیتونن خدا رو بشناسن چه برسه به اینکه اونو پرستش کنن. اما باید خدمتتون عرض کنم که هرچی تحقیق کردم هیچگونه سندی دال بر این حرف پیدا نکردم. بلکه برعکس دلایلی در دست هست که نشون میده حیوانات هم خداپرست هستند و دیندار.

دین و دینداری مخصوص کسیه که عقل داشته باشه و قدرت درک و تعقل و تجزیه و تحلیل مسائل. مثلا یک فرد دیوونه رو کسی ازش انتظار اینو نداره که نماز بخونه و دیندار باشه چون عقل نداره. حتی شرع و دین هم اونو از انجام تکالف معاف کرده چون شرط انجام تکالیف دینی، عقل داشتن و عاقل بودنه. حالا اینجا این سوال پیش میاد که مگه حیوانات عقل دارن که بخوان دیندار باشه؟

 



نوشته شده در تاریخ پنج‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

سلاحنظرات مختلفی درباره سلاح های مورد استفاده در زمان قیام حضرت مهدی وجود داره.

بعضی ها میگن که وقتی امام زمان(عج) ظهور کنه با شمشیر که توی روایات مختلف از اون یاد شده به جنگ دشمن میره: بعضی از این افراد معتقدن که خدای متعال توی این شمشیر قدرت فوق العاده ای میذاره که میتونه با اون بر جهان غالب بشه. بعضیای دیگه میگن که سلاح های مختلف دیگه از کار میفته و همه با شمشیر میجنگن. بعضیها هم ادعا میکنن که چون سلاح های دیگه باعث میشه که به افراد مظلوم هم ظلم بشه و خون کسی به ناحق ریخته بشه، در نتیجه امام زمان فقط از شمشیر استفاده میکنه. بعضی ها هم میگن که بخاطر اینکه در آستانه ی ظهور بدلیل وقوع جنگهای مختلف، سلاح های پیشرفته از بین میره و مردم مجبور میشن از سلاح های ساده ی گذشته مثل شمشیر استفاده کنن. شاید استناد این افراد به برخی از روایات متعددی باشه که توی اون روایات، از شمشیر به عنوان سلاح حضرت مهدی برای جنگ و برقراری عدالت حرف زده. شاید هم دلیل اصلی این افراد برای بیان این مطلب که سلاح جنگی در زمان قیام امام مهدی(ع)،شمشیره اینه که استفاده ی از شمشیر باعث میشه که یه جنگ عادلانه صورت بگیره وب یگناهان ، ناخواسته کشته نشن چون مثلا در بمباران یا موشک باران یا شلیک گلوله ممکنه خیلی ها که بیگناه هستن به خطا کشته بشن!




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

شاید شما هم مثل من جوونایی رو دیده باشید که مسلمون هستن اما صلیب مسیحیت رو به گردنشون انداختن و علنی توی خیابون راه میرن و بدون اینکه بفهمن دارن چیکار میکنن، با این صلیب توی خیابون و توی جامعه ای که با خون افراد زیادی دین و ناموسش حفظ شده مانور میدن!

مسیحی ها عقیده دارن که عیسی(ع) توسط دشمنانش به اسیر شده و به صلیب کشیده شده و خلاصه مرگ عیسی(ع) دلیلی هست برای پاک شدن گناهان تمامی مسیحیان تا آخر دنیا. یعنی عیسی کشته شد تا خون اون فدیه ای باشه برای بخشش تمام گناهان مسیحیانی که بعداً به دنیا میآن!

چه حرف مسخره ای!!!!!!

اولا قرآن در مورد کشته شدن و به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی توسط دشمنانش، میگه: «وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسیحَ عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُم‏» نساء-157

یعنی: «و گفته ی آنها که(گفتند:) ما عیسی مسیح پسر مریم را کشتیم(کاملا غلط است چون)او را نکشتند و به صلیب نکشیدند درحالیکه برایشان اشتباهی به وجود آمد(و فکر کردند که او را کشته اند)»

از آیه معلوم میشه که حضرت عیسی نه کشته شده و نه به صلیب کشیده شده! یعنی دقیقا برخلاف تصور باطل مسیحیان!

طبق نقلی که توی برخی از تفاسیر اومده(مثل تفسیر مجمع البیان فی تفسیر القرآن) اومده به این مضمون که یهودیانی که دشمن حضرت عیسی بودن و میخواستن اون رو بکشن، به اشتباه فرد دیگه ای رو که از خودشون بود، و به اذن خدا چهره ش شبیه به حضرت عیسی شد رو به اشتباه اسیر کردن و اونو به قتل رسوندن.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

عمر بن خطابجناب عمر بن خطاب، خلیفه ی دوم مسلمین به قدری بر قرآن مسلط بود که میخوام دو نمونه از تسلط های ایشون بر قرآن کریم رو براتون تعریف کنم.

اولین مورد اینکه ابن ابى حاتم و بیهقى از دئلى نقل کردن که: یه روزی زنی رو که شیش ماهه باردار شده بود رو به اتهام زنا پیش عمر آوردن و عمر هم چون دید که این زن بجای 9 ماه، در مدت 6 ماه، باردار شده و بچه ش به دنیا اومده بود، حکم به سنگسار این زن داد. این خبر به گوش حضرت علی(ع) میرسه و حضرت علی میفرمایند: برای این زن حدی نیست. عمر فردی رو پیش حضرت علی میفرسته و میپرسه که چرا برای این زن حدی نیست و چرا نباید اونو سنگسار کرد؟

حضرت علی (ع) در پاسخ عمر، میگه:«خداوند منعال میفرماید: «وَ الْوالِداتُ یُرْضِعْنَ أَوْلادَهُنَّ حَوْلَیْنِ کامِلَیْن‏»(بقره-233)» یعنی:«ماران باید فرزندانشون رو دو سال کامل شیر بدن!» و فرمود: «وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً» (احقاف-15) یعنی: «و بارداری(و آبستنی) و شیرخواری او(کودک) سی ماه است»  پس 6 ماه دوره آبستنی و دو سال هم دوره شیرخواری کودک باهم میشه سی ماه.» عمر هم وقتی این استدلال قرآنی حضرت علی رو ،که خودش بعنوان خلیفه ی مسلمین از اون عاجز بود رو شنید، و متوجه شد که بعضی از زنان دوران بارداریشون بجای 9 ماه، 6 ماه هست و قرآن هم به اون اشاره کرده، دست از سر اون زن بیگناه برداشت و سنگسارش نکرد.

 



نوشته شده در تاریخ پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

جنگ های اسلامشاید بارها آیه ی «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» بقره-256 رو شنیده باشید و اینکه در دین هیچ زوری نیست. اما اتفاقا میخوام این بار درباره ی آیاتی باهاتون صحبت کنم که دم از زور میزنن و میگن باید به زور مسلمون بشی. آیاتی که میگه اگه طرف مسلمون نشد باید بمیره و کشته بشه. به عنوان مثال در ماجرای حضرت سلیمان و ملکه سبا، وقتیکه ملکه ی سبا برای حضرت سلیمان هدایایی رو ارسال میکنه ، حضرت سلیمان اونها رو تهدید میکنه و میگه یا ایمان بیارید و خداپرست بشید یا اینکه با لشگریانی بهتون حمله میکنم که توانایی مقابله با اونو نداشته باشید.: «فَلَنَأْتِیَنَّهُمْ بِجُنُودٍ لا قِبَلَ لَهُمْ بِها وَ لَنُخْرِجَنَّهُمْ مِنْها أَذِلَّةً وَ هُمْ صاغِرُونَ» نمل-37    یعنی: «پس با لشگریانی بر آنها وارد میشویم که توانایی مقابله با آنرا ندارند و آنها را با ذلت و خواری از سرزمینشان خارج میکنیم».

حضرت سلیمان در مقابل هدایایی که براش فرستاده بودند میخواست حمله نظامی کنه و به زور ، مردم سرزمین سبا رو به خداپرستی وادار کنه. این اولین نمونه از اعمال زور.  دومین نمونه: «فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُم‏» توبه-5   یعنی: «مشرکان را هرجا که یافتید بکشید». این آیه میگه اگه کسی اصلا اسلام رو قبول نداشت و مشرک بود، هرجا گیرش آوردید بکشیدش. یعنی زوره. یا باید مسلمون بشه یا اینکه باید کشته بشه.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

سوگنددرباره قسم، قرآن طی دو آیه از آیات خودش درباره مجازات و کفاره قسم دروغ خوردن حرف زده. اما جالب اینه که بدونید هر قسم دروغی شامل این کفاره نمیشه. امروز میخوام درباره قسم دروغ، کفاره ش و اینکه چه جاهایی قسم دروغ کفاره نداره و چه جاهایی اصلا قسم نیست صحبت کنم.

اول اینکه قرآن میگه:«لا یُؤاخِذُکُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فی‏ أَیْمانِکُمْ وَ لکِنْ یُؤاخِذُکُمْ بِما کَسَبَتْ قُلُوبُکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ حَلیم‏» بقره-225

یعنی:«خدا شما رو در بیهودگی قسم هاتون مواخذه نمیکنه. بلکه شما رو بخاطر اونچه که قلبهاتون بدست میاره مواخذه میکنه و خدا آمرزنده و بردباره.»

حالا منظور از قسم های بیهوده توی این آیه چیه؟ قسم های بیهوده قسم هایی هستن که در واقع قسم نیستند و انسان در حالت غیرعادی اون قسم ها رو بر زبون میاره یعنی در حالت هایی مثل عصبانیت، دیوانگی، مستی و ... ! اینگونه قسم ها اصلا قسم حساب نمیشن و خداوند متعال، کسی رو که چنین قسم هایی رو در حالت غیرعادی(عصبانیت و مستی و ...) خورده میشن رو براشون مجازاتی در نظر نمیگیره بلکه فقط قسم هایی که در حالت عادی و در صحت عقل، خورده میشن رو محاسبه میکنه. باید یادآور بشم که قسم باید با الفاظی مثل «والله»،«بالله»،«تالله» یا عبارات فارسی ای مثل «به خدا» و یا عبارات دیگه به هر زبون دیگه ای، که توی اون کلمه ی خدا ، مورد قسم خوردن واقع میشه، باشه.بنابراین عبارتهایی مثل «به امام حسین قسم»،«به جان مادرم»،«به روح رسول الله قسم» و عباراتی مثل اینها، اصلا قسم محسوب نمیشن.

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی

علی و شیعته هم الفائزونمتاسفانه برخی از بزرگان اهل سنت، تهمت های زشت و ناروایی رو به شیعیان وارد میکنن و برخی مسائل رو به شیعه نسبت میدن که اصلاً صحت نداره. برخی ازبزرگان افراطی اهل سنت، شیعیان رو رافضی(از دین برگشته) خطاب میکنن و ادعا دارن که شیعه بعد از پیامبر و با پیروی از شخصی به نام عبدالله بن سبا که یک یهودی تازه مسلمان شده هست، مذهب شیعه رو پایه گذاری کردن. در برخی از منابع اهل سنت ذکر شده که « روزی عبدالله بن سبا که به شدت طرفدار علی(ع) بوده، با ایشون برخورد میکنه و میگه که یا علی تو خدا هستی. حضرت عیل هم میگه نه من خدا نیستم و من تنها، بنده ای از بندگان خدا هستم. اما عبدالله بن سبا همچنان بر خدا بودن حضرت علی ، تاکید داره. حضرت علی بهش میگه: این حرف تو شرکه و توبه کن و گرنه گردنت رو میزنم. اما عبدالله بن سبا همچنان بر خدا بودن حضرت علی، اصرار داره.

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1394 توسط مهدی
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | تهیه و طراحی : مهدی شعبان | :