X
تبلیغات
رایتل

نوزادسوالی که بعد از اسلام برای مسلمانان مطرح بوده این بوده که بهشت چه ویژگی هایی داره؟

آیا بهشتیان با همسران خودشون توی بهشت زندگی میکنن؟؟؟

اگه با هم هستن پس مسئله حورالعین چی میشه؟؟

اگه حورالعین برای مردهاست پس زنها چطور از این نعمت استفاده میکنن؟؟؟

و سوالاتی از این دست...

برای دونستن پاسخ این سوالات باید نگاهی به قرآن و روایات اسلامی بندازیم و جواب این سوالات رو از نظر اونا جویا بشیم:

قرآن کریم در وصف همسران بهشتیان می فرماید که بهشتیان همسران پاک و مطهری دارن و همواره در بهشت جاودان هستن:

«وَ لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فیها خالِدُون‏»بقره-25


قرآن در مورد ملحق شدن همسران و فرزندان افراد مومن و بهشتی به آنها در بهشت میگه که خداوند اونا رو به بهشتیان ملحق میکنه اما به شرط اینکه اونها هم افرادی صالح باشن در غیر اینصورت اونها اهل جهنم هستن:

«رَبَّنا وَ أَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتی‏ وَعَدْتَهُمْ وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ» غافر-8


در جای دیگه میگه که بهشتیان با همسران خودشون در زیر سایه ها و بر روی تخت هایی تکیه می زنن:

«هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ عَلَى الْأَرائِکِ مُتَّکِؤُن‏»یس-56


این آیه بخوبی نشان می دهد که اگر زن و مردی در دنیا افراد صالحی باشند در آخرت هم به هم رسیده و در کنار هم در بهشت فردوس زندگی خواهند کرد.


آیا بهشتیان زاد و ولد میکنند؟؟؟

اما اینکه آیا بهشتیان در بهشت زاد و ولد میکنند و بچه دار میشوند ؟؟؟ پاسخ منفی است.

زیرا هم روایات اسلامی این مطلب را رد میکند و هم اینکه از منظر عقل چنین کاری صحیح نیست.


زیرا فرضا اگر قرار باشد فرزندی به دنیا(منظور بهشت است) بیاید این سوال مطرح میشود که مگر این فرزند چه کار نیکی کرده که مستوجب ثواب و پاداش و بطور کلی بهشت باشد ؟؟؟؟؟

و چرا خدا عده ای از انسانها را در دنیا آفریده و اینک جهنمی شده اند و عده ای را هم اکنون در بهشت آفریده و بهشتی شده اند؟؟؟؟؟


این مطلب با عدالت الهی سازگاری نداشته و لذا چنین اتفاقی محال است.



اگر مردان از نعمت حورالعین برخوردارند پس زنان بهشتی چه؟

آنچه از لفظ آیات قرآن بر میآید این است که بهشتیان از نعمت زنان درشت چشم و سفید رنگ بهشتی ، با نام حورالعین برخوردار میشوند:

«وَ حُورٌ عینٌ » واقعه - 22

این زنان ویژگیهای خاص خود را دارند:

-زنانى که تنها به همسرشان عشق می ‏ورزند و خوش زبان و فصیح و هم سن و سالند! و هرگز بجز همسران خود به هیچ مرد دیگری عشق نمی ورزند.«عُرُباً أَتْراباً »واقعه-37

-و حوریانى بسیار جوان و هم‏سن و سال.   «وَ کَوَاعِبَ أَتْرَابًا» نباء-33

-آنان همسرانی هستند که از هر حیث پاک و مطهر هستند:«أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ » بقره -25

-آنان همسرانی هستند بلند مرتبه و با هیبت و شکوه و زیبایی خاص:«وَ فُرُشٍ مَّرْفُوعَة»واقعه-34

-همه آنها دوشیزه و باکره هستند و هرگز با احدی آمیزش جنسی نکرده اند:«فجََعَلْنَاهُنَّ أَبْکاَرًا»-واقعه-36


مطالب فوق مربوط به زنانی بود که خدا آنها را برای مردان بهشتی آفریده است.پس تکلیف زنان مومنی که به بهشت میروند چیست؟؟؟؟

در پاسخ باید گفت که لفظ حورالعین نشان از نعمت همسر بهشتی است و هیچ دلیلی بر مونث بودن آن  یا مذکر بودن آن نیست .

یعنی اینکه برای مردان بهشتی حورالعین های مونث بهشتی و برای زنان بهشتی حورالعین های مذکر بهشتی که در واقع همسران بهشتی هستند وجود دارد.


اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که چرا قرآن به وصف حورالعین های بهشتی آن هم از نوع مونث پرداخته است.؟؟؟

در پاسخ باید گفت که قرآن کریم در برخی مواقع به بیان مصداق پرداخته و از یک مورد بعنوان نمونه و مثال نامبرده و آنرا شرح می دهد اما در جای دیگر از کلیات وعموم سخن به میان میآورد که این کلیات و جزئیات میتواند گاها بر کل یک مجموعه اطلاق شود.

بعنوان مثال وقتی قران میگوید «یا ایها الذین آمنوا» ، عده ای از افراد جامعه  اسلامی را خطاب قرار داده که از جنس مذکر هستند اما خطاب کلی بوده و  اینگونه نیست که جنس مونث جامعه مورد خطاب نیست پس جنس مونث را نیز شامل شده و این خطاب کلیت و عمومیت دارد.



والسلام علی من اتبع الهدی




نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1393 توسط مهدی
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | تهیه و طراحی : مهدی شعبان | :