X
تبلیغات
رایتل

یا علیاول یه آیه براتون بگم.اونم آیه21 سوره انعام هست که میگه:«وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى‏ عَلَى اللَّهِ کَذِباً أَوْ کَذَّبَ بِآیاتِهِ إِنَّهُ لا یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ» یعنی:«و چه کسی ظالم تر است از کسیکه به دروغ (چیزی را) به خدا نسبت میدهد(افترا می زند) یا آیاتش را تکذیب میکند؟یقینا خدا ستگران را رستگار نمیکند.»

یه حدیثی در بین اهل سنت هست که متاسفانه فکر میکنن این حدیث ،حدیثی صحیح و درسته درصورتیکه برخی از افراد سودجو و دنیا طلب در گذشته،این حدیث رو به خداوند تبارک و تعالی نسبت دادن.اما در این نوشته با استدلال عقلی ثابت میکنم که این حدیث از احادیث مجعولی هست که وارد اسلام شده. اون حدیث اسمش هست:«حدیث عشره ی مُبشره».

در این حدیث از پیامبر اسلام(ص) نقل میشه که ایشون میفرماید که خدا به ایشون بشارت بهشتی بودن ده نفر رو میده و میگه که اینها حتما بهشتی هستن و اون ده نفر عبارتند از:«ابوبکر،عمر،عثمان،علی بن ابیطالب، طلحه،زبیر،سعد بن ابی وقاص(سعد بن مالک)،سعید بن زید،ابوعبیده جراح(عبدالله بن مسعود)،عبدالرحمن بن عوف».

اما دلیل انحراف اهل سنت در این حدیث و جعلی بودن این حدیث:


اگه از جنایات اون سه خلیفه ی اول در حق اسلام و علی(ع) صرف نظر کنیم با اندکی دقت در برخی دیگه از افراد ذکر شده در این حدیث به جعلی بودن این حدیث پی می بریم.

مثلا طلحه و زبیر در جنگ جمل عایشه رو تحریک کردند و به جنگ با علی(ع) اومدند(این رو هم شیعه و هم اهل سنت قبول دارند).

خوب در هر جنگی که رخ میده یه طرف باطله و طرف دیگه حق.چون غیر ممکنه هر دو طرف حق باشن چون حق هرگز به جنگ با حق نمیره.

پس یا نعوذ بالله ،علی(ع) در این جنگ،حرف باطل و ناصواب میزده و یا طلحه و زبیر و عایشه!!!!

پس معلوم میشه که یکی از طرفین این جنگ در جناح باطل بودند و بهشتی نیستند.

که در اینجا ما کاری نداریم که کدوم یک از اونها حرف حق یا باطل رو میزدند.

اما این منطق نشون میده که حدیث عشره ی مبشره،دروغی بیش نیست!!


چون در اون حدیث اومده که هم علی(ع) بهشتیه و هم طلحه و زبیر وبا توجه به منطق و استدلال بالا این غیر ممکنه.


پس حدیث جعلیه!!!


والسلام علی من اتبع الهدی





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 توسط مهدی
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | تهیه و طراحی : مهدی شعبان | :