X
تبلیغات
رایتل

این ماجرا کاملا واقعی است. اما قبلش یه آیه براتون بگم: «وَ تَرى‏ کَثیراً مِنْهُمْ یُسارِعُونَ فِی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ » مائده-62 

هرزه«و بسیاری از آنها را می بینی که در گناه و دشمنی و خوردن مال حرام ،شتاب می کنند.(پس) یقینا بد است آنچه انجام می دهند.» 

سالهای قبل یه خانواده که رابطه ی دور فامیلی هم باهامون داشتن، همسایه مون بودن.(البته الان هم هستند).این خانواده چندتا دختر و دو تا پسر داشتند.به مرور این بچه ها بزرگ شدن و بزرگترین بچه شون که دختر هم بود با یه بنده خدایی ازدواج کرد. 

بعد از یه مدت که از ازدواجشون گذشت،معلوم نبود چطور شده که گفتن،دختره شوهر و سه تا بچه شو رها کرده و رفته به یکی از شهرهای مجاور و اونجا خودفروشی میکنه. 

به هر حال، راست یا دروغ، این حرف همه جا پیچیده بود. تا اینکه توی این خانواده(که همسایه ما هستند) یه نقشه ی شوم برای این دختر ،کشیده میشه(یا توسط همشون یا یکیشون).



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1390 توسط مهدی

قمارقمار یکی از گرفتاری های اجتماعی هست که متاسفانه الان توی جامعه ما رواج داره.بعضی ها علناً در پیاده روی خیابابون براحتی این کار رو انجام میدن،کسی هم جلوشونو نمیگیره.

قرآن میگه:«یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فیهِما إِثْمٌ کَبیرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما»بقره-219 یعنی:«(ای پیامبر)از تو درباره ی شراب و قمار سوال میکنند بگو در این دو گناهی بزرگ است و(البته) منافعی هم برای مردم دارد اما گناه (موجود در)آنها بزرگتر از نفع آنهاست.»

«مَیسر» از ریشه ی «یُسر» بمعنای آسانی و ساده بودن گرفته شده و علت نامگذاری قمار در زبان عربی به میسر هم این بوده که قمارباز یه مالی رو به راحتی و آسونی و بدون هیچ زحمتی بدست می آره.

یه داستان واقعی براتون بگم: «وقتی مامون بر سر قدرت با امین واردجنگ شد و اونو کُشت.مادر امین آهی کشید و بسیارحسرت میخورد.وقتی از اون علت این حسرت خوردنش رو پرسیدند گفت:سالهای پیش من با هارون الرشید(خلیفه ی ستمکار عباسی و پدر مامون و امین) که همسرم بود، بر سر موضوعی ،قمار زدیم و من شرط کردم که اگر بردم، تو با فلان کنیز دربار ،که در نهایت زشتی و بد قیافگی بود همبستر شوی. هارون الرشید از آن کنیز بسیار متنفر بود ولی به هرحال شرط را پذیرفت وبالاخره من دراین شرط بندی برنده شدم و هارون الرشید هم با کراهت تمام مجبور بود که با آن کنیز، همبسترشود...



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 توسط مهدی

بعضی از همجنس بازها معتقدند که اوج لذت در همجنس بازیه. اما قرآن دلایلی رو برای رد همجنس بازی بیان میکنه که به تعدادی از اونها اشاره میکنم.

سابقه همجنس بازی:

هیچ قومی مثل قوم لوط در عالم هستی ،سابقه همجنس بازی رو ندارن و قرآن درباره اونها میگه:«ما سَبَقَکُمْ بِها مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعالَمین‏» اعراف- 80 البته شاید در اینجا منظور از سابقه،سابقه در فراگیر و عام بودن همجنس بازی در میان یک ملت و قوم باشه.

چرا قوم لوط همجنس باز شدند؟

توی تفسیر البرهان فی تفسیر القرآن یه حدیثی از امام صادق(ع) هست که مضمونش اینه:«قوم لوط مردمانی بودند زیبا و نیکو. اونها دارای باغ های مختلفی بودند.تا اینکه سرزمین اونها دچار قحطی شد. ابلیس نزد اونها اومد و گفت میدونید چرا سرزمین شما دچار قحطی شده؟؟  بخاطر اینه که شما مردم رو از باغ ها و بستان های خودتون که بیرون شهره منع نمیکنید و اونها هم از باغ های شما میخورن و خودتون اینجوری دچار قحطی میشید. شما باید اونها رو ازنزدیک شدن به باغ های خودتون منع کنید.

قوم لوط گفتند: چطور این کار رو بکنیم.  ابلیس گفت: هر غریبه ای که پیدا کردید رو بگیرید ،بدزدیدش و از پشت بهش تجاوز کنید. اونوقت دیگه کسی به سراغ باغ ها و بستانهای شما نمی آد.  قوم لوط هم قبول کردند و برای پیدا کردن طعمه ی خودشون از شهر خارج شدند و یه پسر زیبا که هنوز ریش در نیاورده بود رو دیدن...



نوشته شده در تاریخ شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 توسط مهدی

غیبت

غیبت یعنی بیان عیب یا نقص شخصی، که غایب است(یا حاضر است اما کلام ما را درک نمیکند).

بعضی وقتها غیبت با اشاره کردن صورت میگیرد.

بعضی وقتها غیبت با عمل صورت میگیرد و بعضی وقتها با زبان.

قرآن میفرماید: «وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ» حجرات-12

یعنی:«بعضی از شما غیبت بعضی دیگر را نکند.آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر(دینی)مرده اش را بخورد؟؟پس شما از این کار خوشتان نمی آید.» . این آیه بیان میکنه که اگه کسی غیبت کسی دیگه رو بکنه مثل اینه که از گوشت مرده ی اون بخوره . گفته میشه که بعضی ها فردای قیامت در حال خوردن گوشت مرده ی بعضی از انسانهایی که غیبتشون رو کردن محشور میشن که این کار نمود واقعی این آیه هست.

اما غیبت در چند جا مجازه و ما میتونیم غیبت بعضی از افراد رو انجام بدیم:



نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 توسط مهدی
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | تهیه و طراحی : مهدی شعبان | :